reklama

36 mesiacov v DSS, na účte výnos cca 1 050 Sk, teda menej ako 1%p.a

Kto zavádza? Teta Viera v letákoch alebo DSS-ky v reakciách? Na stránkach denníkov a aj na blogoch sa už popísalo veľa o letákoch tety Viery, teta Viera tvrdi ze výnosnosť 2. piliera je 0,85%, DSS-ky vracajú úder s číslom 3,5%. Kde je pravda?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (99)

Na vec sa dá pozerať rôznymi pohľadmi.Pohľad tety Viery: má politickú objednávku spochybniť 2. pilier, zoberie teda nejnevýhodnejšie obdobie na porovnanie rastu (prepad na akciových trhoch)a od výsledného zhodnotenia odráta ešte úplne nekorektne a neobjektívne infláciu. Výsledok 0,85%.Pohľad DSS: tie ku tomu pristupujú korektnejšie a ako porovnávacie obdobie si vyberajú rast dôchodkovej jednotky za celý rok 2007, čo im odobruje aj NBS.Dospeli k výsledku 3,5%.A teraz pohľad sporiteľa. Zaujíma mňa o koľko narástla dôchodková jednotka? Nie, ja nebudem dostávať žiadne dôchdokové jednotky, mňa zaujímajúodvedené príspevky, poplatky a stav na účte.Toto je podľa mňa jediný a správny pohľad z mojej strany, strany sporiteľa, aj keď chápem, že DSS musia na vec hľadieť z pohľadu rastu dôchodkovej jednotky.Ako teda dopadaol moj účet? 36 odvedených prispevkov...spolu cca 118 700 Skstav na účte po 3 rokoch............. cca 119 750 Skvýnos,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, cca 1 050 Skvýnos v % p.a ......................menej ako 1% !!!Kto by si myslel, že je to spôsobené tým, že som v rastovom fonde a akcie boli začiatkom roka v "kríze", nech si prečíta moje predošlé články na danú tému, keď žiadna kríza nebola. Rovnaký stav je aj vo vyvážených a konzervatívnych fondoch, kde je vplyv akcií minimálny. Odporúčam článok "http://blogy.etrend.sk/132829/martin-klus/dochodkova-reforma-ako-sa-zhodnocuju-uspory"A koho by zaujímalo aký dôchodok z 2.piliera bude poberať "http://ciupa.blog.sme.sk/c/144409/Budeme-mat-svajciarsky-dochodok.html"Treba sa vážne začať zaoberať poplatkami a "hospodárením" DSS

Patrik Ciupa

Patrik Ciupa

Bloger 
  • Počet článkov:  59
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Jednoducho som :-). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu