reklama

21 mesiacov v DSS a na účte o 1316,- Sk viac ako som odviedol :-)

Možno si niektorí spomeniete na moje články o výnosoch v DSS, kedže ubehlo pol roka vraciam sa ku téme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Nebudem sa opakovať, takže len krátke vysvetlenie. V novinách, reklamách a týždenníkoch nám servírujú rôzne hodnoty výnosu a rastu dôchodkovej jednotky a človek veci neznalý si môže myslieť ako mu utešene pribúdajú výnosy. Bohužiaľ, nie je to tak. Výška dôchodkovej jednotky a ani výnosy prepočítané na % p.a. nevyjadrujú koľko nám peniaze zarobili. Prečo je to tak? Napríklad: odvediete 3.000,- Sk, sociálna poisťovňa to prevedie do DSS s viac ako mesačným meškaním a samozrejme si za tento "nadľudský výkon" stiahne svojho 0,5 %. Ďalšie peniaze si stiahne DSS za vedenie účtu - konkrétne 1 % a ešte aj za správu majetku. Takže poplatky nám žerú z výnosov. Keď som o tom písal v januári 2006, mal som na účte o 150,- Sk menej ako som odviedol (konkrétne 28.145 Sk oproti 28.300, ktoré som odviedol). V júli o 236,- Sk menej (konkrétne 47.138 Sk oproti 47.374, ktoré som odviedol). Teraz je zasa január a na účte v DSS mam o 1316,-Sk viac (konkrétne 64890 oproti 63574, ktoré som odviedol)Je to veľa? Je to málo? Hlavne je to úplne iné číslo ako by si človek myslel podľa rastu dôchodkovej jednotky. Rast dôchodkovej jednotky je napríklad v Trende uvádzaný ako rast od januára 2006 v percentach p.a. Tieto sa v rastových fondoch pohybujú okolo 5% p.a, výnimkov je ING kde je tento vynos iba okolo 3%. Rast vo fondoch konzervatívnych je 3,2 az 3,8 % p.a.1316,-Sk za 21 mesiacov pri priemrnej mesačnej platbe cca 3000,-Sk je málo, naozj málo, zodpovedá to približne vkladu v banke s výnosom 2% p.a.A to ešte hovorím o rastovom fonde. Ľudia ktorí vstúpili do 2. piliera 10-15 rokov pred dôchodkom budú asi veľmi sklamaní. Tí si v konzervatívnom fonde naozaj asi nenasporia viac ako by mali pri zotrvaní len v prvom priebežnom pilieri. A to nám ešte Ficko hrozí znížením percenta odvodov do DSS z 9% na 6% a umožnením prestupov medzi prvým a druhým pilierom.

Patrik Ciupa

Patrik Ciupa

Bloger 
  • Počet článkov:  59
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Jednoducho som :-). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu