reklama

Prečo si chcem skúsiť elektromobil.

Keď som objavil súťaž e-jazda, myslel som si, že sa zapojí tak veľa ľudí, že blog.sme bude zaplnený článkami o Peugeot-e ION. Pár dní pred koncom súťaže je tu tých článkov ako šafránu, tak prečo to neskúsiť?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Sám už mám elektrické "vozidlo", aj keď je to len elektrický skúter. Koho by to zaujímalo, konkrétne Akumoto 600 s LiFePo batériou L85. Najazdené cca 1300 km a moje skúsenosti sú pozitívne. Pri nabíjaní "nočným prúdom" vychádza 100 km na cca 40 centov.Sám sebe som sľúbil, že moje ďalšie auto už nemôže byť na benzín, chcel by som minimálne hybrid, prípadne (ak by dovtedy dokázala hromadná výroba znížiť cenu) aj elektromobil. Som fanúšik takýchto technológií a preto ma láka otestovať takéto autíčko, hlavne keď jeho testovanie bude lacné - a to mám na mysli jeho nabíjanie elektrinou. Mám aj digitálny merač spotreby (používam na skúter), takže som zvedavý, aké budú reálne dojazdy a reálna cena na 100 km. V tomto už takmer zimnom počasí bude dojazd určite nižší, ako v lete, predsa len chlad nerobí batériám dobre a aj kúrenie a prípadné rozmrazenie skla dačo spotrebuje. Tiež by som rád auto prehnal na dákej dlhšej trase po diaľnici. Ranné štarty do zimy budú asi bez problémov, ale ako rýchlo takého auto vykúri kabínu by ma zaujímalo. Že má auto dojazd len 130 km mi vôbec nevadí. 130 km nenajazdím ani keď idem 45 km do Žiliny. Reálne mi takýto dojazd stačí na 90 % jázd, ktoré bežne najazdím - viac prejdem len keď idem do Blavy, Popradu alebo na dovolenku. Rád sa s vami o skúsenosti pri každodennom používaní auta podelím a verím, že aj susedia a kolegovia sa radi prídu pozrieť :-) Pozn.: súťažný text

Patrik Ciupa

Patrik Ciupa

Bloger 
  • Počet článkov:  59
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Jednoducho som :-). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu