reklama

15 mesiacov v DSS a na účte o 236,- Sk menej ako som odviedol :-(

Možno si niektorí spomeniete na môj článok z januára "Http://ciupa.blog.sme.sk/c/33616/Necely-rok-v-dss-a-na-ucte-minus-155-Sk.html" kde som písal o "výnosoch" v dôchodkových fondoch. Nakoľko ubehlo pol roka, rozhodol som sa napísať ku téme niečo nové.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (114)

Nebudem sa opakovať, takže len krátke vysvetlenie. V novinách, reklamách a týždenníkoch nám servírujú rôzne hodnoty výnosu a rastu dôchodkovej jednotky a človek veci neznalý si môže myslieť ako mu utešene pribúdajú výnosy. Bohužiaľ, nie je to tak. Výška dôchodkovej jednotky a ani výnosy prepočítané na % p.a. nevyjadrujú koľko nám peniaze zarobili. Prečo je to tak? Napríklad: odvediete 3.000,- Sk, sociálna poisťovňa to prevedie do DSS s viac ako mesačným meškaním a samozrejme si za tento "nadľudský výkon" stiahne svojho 0,5 %. Ďalšie peniaze si stiahne DSS za vedenie účtu - konkrétne 1 % a ešte aj za správu majetku. Takže poplatky nám žerú výnosy. Keď som o tom písal v januári, mal som na účte o 150,- Sk menej ako som odviedol (konkrétne 28.145 Sk oproti 28.300, ktoré som odviedol). A teraz?Mám menej o 236,- Sk (konkrétne 47.138 Sk oproti 47.374, ktoré som odviedol). Len mi zase nezačnite písať, že robím paniku a podobne. Článkom som chcel len povedať, že údaje v tlači sú nič nevypovedajúce čísla. Je to len konštatovanie, odviedol som 47.374 a na účte mám 47.138! Žiaden výnos, len strata 236,- Sk. A nemyslite si, že je to s vaším dôchodkom inak, rast dôchodkovej jednotky je veľmi podobný vo všetkých DSS a teraz sme všetci v strate alebo veľmi blízko nule. Samozrejme verím, že len zatiaľ a budúce výnosy budú slušné.Ja vidím nelogiku v tom, že peniaze vôbec idú cez Sociálnu poisťovňu a tá si strháva 0,5 % z prevedenej sumy. Ak už to musí ísť cez Sociálnu poisťovňu, poplatok by mal byť určený sumou, nie percentom. Potom jeden platí napríklad 10,- Sk za prevod a druhý 20,- Sk. Takisto poplatok za vedenie účtu by mal byť určený sumou a nie percentom. To už nehovorím o tom, že poplatky sú aj tak nastavené veľmi vysoko.

Patrik Ciupa

Patrik Ciupa

Bloger 
  • Počet článkov:  59
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Jednoducho som :-). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu