reklama

Odmrazujete mrazničku? Nerobte to! :-)

Iste to poznáte, rady rôznych energetických agentúr, poradcov a stránky v novinách ako ušetriť. Vraj sa odmrazením chladničky dá ušetriť až 70% spotreby ak má 2cm námrazy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

Samozrejme som tomu veril, ale ako človek nedôverčivý som si to chcel overiť, vrhol som sa teda na test mraziaku :). 10 dní som nechal mraziak s 2-3 cm námrazy bežať cez digitálny merač spotreby a z toho som vyrátal priemernú dennú spotrebu..cca 0,57 kwh. Potom som mrazničku odmrazil, vyčistil a znovu zapol, dal som jej 3 dni na "zotavenie", je jasné, že zo začiatku bude mať väčšiu spotrebu, keďže bola odmrazená, kým sa ochladí a stabilizuje spotreba. Po troch dňoch som znovu pripojil merač spotreby a meral zasa 10 dní, potom vyrátal priemernú dennú spotrebu a čo som zistil? 0,62 kwh - teda nárast o takmer 9%!Mimochodem, pri meraniach na viacerých chladničkách a mrazničkách som zistil, že majú vždy nižšiu spotrebu, ako udáva výrobca, konkrétne moja mraznička má napríklad v papieroch 0,78 kwh/24hod , skutočná je okolo 0,6kwh. Je v kuchyni, takže v teplote cca 22-23 stup. celzia.

Patrik Ciupa

Patrik Ciupa

Bloger 
  • Počet článkov:  59
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Jednoducho som :-). Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu